منوی دسته بندی

بدنسازی کانگ فو توآ 21

بدنسازی کانگ فو توآ 21، به‌ سه‌ قسمت‌ تقسیم‌ می‌شود که‌ عبارتند از:

١ـ بدنسازي ضربه‌اي

٢ـ استفاده از ابزار براي بدنسازي

٣ـ بدنسازي و ذن

حال به‌ توضیح‌ هر کدام از آنها می‌پردازیم‌:

توضیح کوتاه و معرفی

١- بدنسازي ضربه‌ اي

براي بالا بردن قدرت و استقامت‌ عضلات، واردکردن ضربه‌ بـا استفاده از ضربات دست‌ و پا به‌ نقاط مختلف‌ بدن میتواند استقامت‌ عضلات در بـرابـر ضربات افزایش‌ داد.

٢- استفاده از ابزار براي بدنسازي

وزنه‌ و دیگر وسایل‌ بدنسازي در ایجاد حجم‌ بدن مـوثر است‌.

ولی‌ استقامت‌ را در برابر عضلات ایجاد نمی‌ کند، قدرت عضلانی‌ را تقویت‌ می‌ کند و هیچگونه‌ نقشی‌ در استقامت‌ عضلانی‌ در رزمی‌ ندارد. تکنیک‌هاي دورانی‌ کانگ‌ فو توآ ٢١ پیچش‌ و قفل‌ و کوبش‌ منحصر به‌فرد آن تناسب‌ اندام را ایجاد می‌کند .

شناخت‌ بدن و توانایی‌ آن نقش‌ اساسی‌ در بالا بردن بدن و تقویت‌ آن دارد.

ایجاد اعتماد به‌ نفس‌ در برابر مشکلات و تحمل‌ سختیها بدن را در آزمونگاه خود متبلور می‌سازد و رشد بدن را دوچندان می‌سازد .

آمادگی‌ روحی‌ در تمرینات کانگ‌ فو توآ ٢١ بسیار مهم‌ است‌.

شناخت‌ بدن و توانایی‌ آن نقش‌ اساسی‌ در بالا بردن بدن و تقویت‌ آن دارد.

ایجاد اعتماد به‌ نفس‌ در برابر مشکلات و تحمل‌ سختیها بدن را در آزمونگاه خود متبلور می‌سازد و رشد بدن را دوچندان می‌سازد .

آمادگی‌ روحی‌ در تمرینات کانگ‌ فو توآ ٢١ بسیار مهم‌ است‌.

توضیحات تکمیلی و نتیجه گیری

بدنسازي ضربه‌اي و ذن

بطور کلی‌ حجم‌ عضلات در کانگ‌ فو اهمیت‌ چندانی‌ ندارد بلکه‌ کارائی‌ عضلات است‌ که‌ مد نظر است‌.

در بدنسازي ضربه‌اي با استفاده از تکنیک‌هاي تنفسی‌ انقباض و انبساط متناسب‌ با سطح‌ هنرجو ضرباتی‌ را بر بدن او وارد می‌ کنند كه سبب‌ مقاومت‌ در برابر ضربات در بدن می‌ شود.

در بدنسازي کوبشی‌ هنرجویان ممکن‌ است‌ ضمن‌ اجراي تکنیک‌ با زمان بندي مناسب‌ انقباضی‌ را در کل‌ یا بخشی‌ از بدن بوجود بیاورند که‌ ضمن‌ تاثیر بر قدرت و استقرار باعث‌ ایجاد استقامت‌ می‌ شود.

در بدنسازي فشاري نقاطی‌ را فشار می‌ دهن‌ که‌ امکان ضربه‌ مستقیم‌ به‌ آنجا وجود ندارد و یا هنرجو قدرت و تحمل‌ ضربه‌ را در آن نقاط کسب‌ نکرده.

در بدنسازي و ذن با کنترل بیشتر تنفس‌ و هدایت‌ نیرو هاي جسم‌ آمادگی‌ بدن در برابر ضربات قوي تر و حتی‌ مرگبار بالا می‌ رود.

واضح‌ است‌ که‌ هرکدام از این‌ تمرینات متناسب‌ با سطح‌ فرد تغییر می‌کند و ممکن‌ است‌ براي برخی‌ از تمرینات سال هاي زیادي انتظار کشید.

در کانگ‌ فو توآ 21 نیاز به‌ وسایل‌ بدنسازی نمی‌ باشد، نرمش‌ و تکنیک‌ جسم‌ ما را در حد فیزیولوژي انسانی‌ می‌ سازد.

بدنسازي با وزنه‌

در مورد بدنسازي با وزنه‌ برخی‌ از اساتید اعتقاد دارند که‌ بطور کلی‌ در کانگ‌ فو اصلا نیازي به‌ وزنه‌ نیست‌ و حتی‌ توصیه‌ میکنند به‌ هیج‌ وجه‌ از وزنه‌ و دستگاههاي بدنسازي استفاده نشود زیرا موجب‌ تغیر شکل‌ و عملکرد عضلات و کندي حرکات و خشکی‌ بدن و اختلال در فعالیت‌ قلب‌ می‌ شود.

اما برخی‌ نیز اعتقاد دارند که‌ براي تقویت‌ عضلات تمرینات هوازي و قدرتی‌ کانگ‌ فوتوآ 21 کافی‌ نیست‌ و براي از بین‌ بردن معایب‌ کار با وزنه‌ سرعت‌ حرکت‌ و وزن وزنه‌ را تغییر دادن و یا برخی‌ از حرکات سرعتی‌ را بعد از کار با وزنه‌ انجام می‌ دهند.

اما در کانگ‌فو حرکاتی‌ مانند شنا و بارفیکس‌ انجام می‌ شود و براي تقویت‌ هرعضله‌ تمرینات قدرتی‌ و استقامتی‌ وجود دارد.

بدنسازی کانگ‌ فو توآ 21 نمود صبر و مقاومت‌ در برابر سختیهاست‌. تمرینی‌ است‌ براي ایستادگی‌ در برابر ضربات سنگین‌ و کشنده در زندگی‌، چه‌ فیزیکی‌ و چه‌ روانی‌. کانگ‌ فو داشتن‌ هیچ‌ نقطه‌ ضعفی‌ را جایز نمیداند و باید نقاط حساس را با روشهاي خاص پرورش داد تا حریفان از آن براي شکستمان بهره نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

خروج از نسخه موبایل